Våga ta steget eller förbli mellanmjölk
Vad motiverar oss människor till att ta ett främmande steg, kommer steget leda mig framåt eller bakåt, är det ens värt det….
Rätta mig om jag har fel, men dessa frågor ställs alla inför vid någon punkt i livet, skillnaden är hur man väljer att agera. Som ung kille i en mogen bransch får man räkna med nedlåtande frågor, svar på utandning och mindre ögonkontakt. Speciellt om du har ett varumärke på bröstet som ingen känner till.
Igår var jag någon på grund utav det som fanns skrivet på mitt visitkort, idag står jag återigen på ruta ett, trots att jag blivit äldre och klokare på många sätt. Behöver det vara så?
Av en slump via gemensamma vänner träffade jag Mikael Svensson, tillsynes en alldeles för självsäker kille som bar kläder med en okänd logga på ryggen med stolthet. Idag delar jag stoltheten i varumärket Jovi, det var inte bara ännu en aktör på marknaden. En droppe i havet skapar ingen uppmärksamhet, men vad händer om man nyanserar sig i en ny färg.
Efter mitt steg till Jovi har jag aldrig blickat tillbaka, inte nog med att jag fick bli en del av något storartat, jag fick en ny familj på köpet.